ISST – Internacionális Schroth 3D Scoliosis Terápia

Ez az eredeti Schroth tanfolyam, ahol az elérhető képesítés a nemzetközi szinten elismert: „Schroth terapeuta”

Időpontok:2023.03.08-03.12. és 2023.03.20-03.24. 
Ideje:
10 nap (09:00-17:00)
Ár:
425.000 Ft
Számlát csak magánszemély részére áll módunkban kiállítani.
Képzés előfeltétele:
gyógytornász végzettség (ezt a tanfolyamot más szakmacsoport nem végezheti el)
Jelentkezés:
www.schroth.hu/jelentkezes

ISST – Internacionális Schroth 3D Scoliosis Terápia®

1. Az ISST – Schroth terapeuta tanfolyam leírása és koncepciója

A szokásos fizioterápiás elvek alapján a Schroth-terápiát Katharina Schroth 1920-ban alapította, és a világ minden tájáról származó Schroth-terapeuták tapasztalatai alapján folyamatosan finomította.

A scoliosis-terápiára szolgáló poszturális gyakorlatok alkalmazása olyan tudományos elveken alapul, amelyek közvetlenül kapcsolódnak az ismert etiológiákhoz és a gerincdeformitás tüneteihez.

Az ISST egy személyre szabott edzésprogramot használ, amely a korrekciós viselkedési mintákat fizioterápiás módszerekkel ötvözi. A szenzoros és kinesztetikus elveken alapuló 3D-s scoliosis-kezelés célja, hogy megkönnyítse az aszimmetrikus törzs és testtartás korrekcióját, és megtanítsa a betegeket, a korrigált testtartást mindennapi életben való tudatos megtartására.

Eme terápiás megközelítés fő elemei a reverzibilis spinalis diszfunkciók, a scoliosis-specifikus passzív mobilizáció, az aktív 3D-s stabilizáció, a korrekciós légzés, a poszturális kontroll, egy adott ADL aspektusból történő korrekciós oktatás, illetve egy egyszerű és biztonságos otthoni edzésprogram kidolgozása.

A terápiás folyamatok közé tartozik, amennyiben indikált és előírt a korzettkezelés, segítve a betegeket abban, hogy elfogadják és terápiás eszközként alkalmazzák,ezt a korrekciós eszközt, azzal a céllal is, hogy javítsák a gyakorlatok minőségét, különösen az otthoni edzésprogramban.

Az ISST-képzésben megvilágítjuk a scoliosis-specifikus elméleti szempontokat a terápiás megközelítés funkcionális részeivel kombinálva.

A kurzus elvezet a scoliosis természetének megértésétől egy kifinomultabb és átfogóbb klinikai érvelésre a scoliosis konzervatív kezelésére vonatkozóan.

Célok és összefoglaló

Az ISST Schroth képzés lehetővé teszi a fizioterapeuták számára, hogy megfelelő konzervatív kezelést biztosítsanak a gerinc deviációkban szenvedő betegek számára, főként idiopátiás scoliosis és kyphosis esetén.

A cél az, hogy megakadályozzák az operációt, lassítsák vagy leállítsák a progressziót és hatékony stratégiákat dolgozzanak ki a betegek számára, társadalmi részvételük és mindennapi életük tevékenységeinek javítására. Ez pozitív hatással van az általános HQL-re (health related quality of life – egészséggel kapcsolatos életminőség) a scoliosis vagy fokozott kyphosissal küzdő gyermekek, felnőttek és idős betegek esetében is.

A Schroth képzés lehetővé teszi a gyógytornász-fizioterapeuta számára, hogy megértse az aszimmetrikus poszturális szempontok biomechanikai aspektusait, a gerinc aszimmetrikus terhelését, ami funkcionális és szerkezeti adaptációkhoz és a további progresszió kockázatához vezet.

Speciális fizioterápia lesz indikált a korzettes, illetve a műtét előtt és után lévő betegek számára.

A terapeuták a Schroth tanfolyamon megtanulják meghatározni szerepüket az orvosok, sebészek, ortopéd műszerészek, szülők, betegek, pszichológusok interdiszciplináris hálózatában.

Alapok:

Etiológia, biomechanikai koncepció, ördögi kör-koncepció, progresszió, poszturális egyensúly, funkció és szerkezet, korzett, operáció.

Medical értékelés: Vizuális-manuális vizsgálat, terápiás protokoll, röntgenértékelés, scoliometer, funkcionális tesztek.

Osztályozás: Schroth, King, Rigo, Lenke

Specifikus mobilizáció: passzív, asszisztív, aktív, specifikus manuális technikák: oldal bending, tilt, oldal shift, derotáció, sagittalis korrekció.

Légzésterápia: korrekciós légzés: egy specifikus belső derotációs erő a scolioticus deformációk visszaszorítására és restriktív mellkasi diszfunkciók mobilizálására.

3D stabilizáció: Az idiopathiás scoliosis kezelésében végzett gyakorlatok, a pozicionálástól az automatikus önkorrekcióig.

A mindennapi élet tevékenységei: (activities of daily living-ADL) testtartási variációk, természetes megközelítések a szabadidőre, amelyek segítik a progresszió elkerülését és az aszimmetrikus terhelés csökkentését. Instukciók a bázis tenziós és balansz gyakorlatokkal való munkához.

Sagittalis korrekció: A sagittalis sík korrekciója, könnyen alkalmazható és a gerinc stabilitásának szempontjából lényeges, különösen a lumbális területen.

Gyakorlatok a korzettben: Multidiszciplináris koncepció, magába foglalva a korzettet.

2. Az ISST Schroth tanfolyamra való jogosultság

A Schroth-terápia történelmileg egy fizioterápiás koncepció, ezért a kurzus elvégzésével járó tanúsítványokat kizárólag a fizioterapeuták és a fizioterapeutákkal azonos funkcióval rendelkező terapeuták kapják. Az érdekelt orvosoknak a SOSORT, az SRS scoliosis találkozókon és konferenciákon, valamint a kapcsolódó klinikai központokban tartott speciális tanfolyamokon vagy látogatásokon van lehetőségük részt venni.

2.1 SOSORT-irányelvek

A 2004-ben alakult a SOSORT (Ortopédiai Scoliosis Rehabilitáció és Kezelés Nemzetközi Szövetsége), a vezető európai Schroth-klinikák alapító tagjaival. Azóta a Schroth-terápia mindig is szorosan részt vett a SOSORT konszenzus ajánlásában, és követi azt. A scoliosis konzervatív kezelésére vonatkozó iránymutatásokról szóló 2011-es SOSORT konszenzus meghatározza a multidiszciplináris csapat vezető tagjait, mint MD, ortopéd műszerész és fizioterapeuta. A SOSORT-kezelési irányelvek szerint végzett gyakorlati módszerek a „Fizioterápiás scoliosis-specifikus gyakorlatok” (PSSE), mely tartalmazza a Schroth-módszert is.

3. ISST – ISST-Schroth terapeuta tanfolyam programja

A teljes kurzus kétszer 5 napból áll.

Célok és leírás

Az I. kurzus a háromdimenziós megközelítés elméleti és gyakorlati részeinek áttekintését foglalja magába a scoliosisra vonatkozó általános információkkal együtt.

A hallgatók megtanulják felismerni, felmérni a scoliosis jellemzőit, kategorizálni a betegeket és elkezdeni a „Body Blocks” gondolkodás fejlesztését, és a biomechanikai tengelyek körül szükséges korrekciókat. A korrekciós légzés alapvető eleme a belső erők használatának, azzal a céllal, hogy javítsa a funkcionális aktivitást és a mozgást a deformált és megváltozott konkáv mellkasi területeken.

Az egyszerű eszközökkel történő pozícionálás alapvető fontosságú a tanulási folyamatban egy egyszerűbb és bonyolultabb megértésig, és az első lépés az ISST elemek adaptálásában a terápiás folyamat napi rutinjába.

A résztvevők megtanulják az alapvető korrekciókat, beleértve a medence-korrekciókat az alap vállal segített korrekciós mozdulatokkal. A proprioceptív oktatáshoz és a betegek funkcionális képességének javításához manuális technikákat alkalmaznak.

Az alapszintű háromdimenziós stabilizáló gyakorlatok stabil pozícionálással segítik a fiziológiás korrigálást. Fontos a tipikus edzési utasítások adaptálása és internalizálása az automatizált állapot eléréséhez a tanulási folyamatban.

A II. rész a standardizált terápiás folyamatot fejezi be a fizikai vizsgálattól az egyéni terápiás tervig, amely a gyakorlatokból, a poszturális tanításból és a specifikusabb kiegészítő manuális technikákból áll. Ide tartoznak még a tipikus gyakorlatok funkcionálisabb és nagyobb kihívást jelentő variációkkal ami segíti a terápiás program adaptálását a betegek fejlődő edzési kapacitásához.

Bemutatásra kerül a scoliosis és a lateralis listhesis kapcsolata, ezáltal a terapeuta többet tanul a felnőtt és idős korú betegek scoliosisáról. Ennek a betegcsoportnak a központi eleme a scoliosis és a fájdalom, mindkettő bevonása szükséges a terápiás programba.

A funkcionális részekben a résztvevők önállóan, az oktató felügyelete alatt dolgoznak, és lehetőségük van a terápiás csoporton belüli problémák megvitatására.

Ahhoz, hogy többet tudjunk meg a kezelés sebészeti módjáról, röviden áttekintjük a történelmet és a tipikus technikákat.

3.2 Etikai és tanúsítási folyamat

A Schroth tanfolyam elvégzését igazoló tanúsítvány Katharina Schroth elveinek megfelelően engedélyezi az ISST-kezelést, de nem engedélyezi a többi szakember számára a módszer tovább oktatását. A szabály megszegése a tanúsítvány és a státusz megvonását vonja maga után.

Az ISST tanúsítvány megszerzéséhez írásbeli és gyakorlati vizsga szükséges.

A gyakorlati vizsga során a hallgatónak terápiás tervet kell készítenie egy kitalált beteg számára, beleértve a terápiás diagramot, a scoliometeres adatokat, a standardizált edzésprogramot és a progresszió kockázatának értékelését. Második részben a terapeuta bemutatja betegét a kezelési program jellemzőivel és kiválasztott elemeivel.

Folyamatos oktatási kreditek (CEC): A tanúsítvány érvényességének megőrzése érdekében az ISST Schroth terapeutáknak az utolsó megújítás után 3 éven belül részt kell venniük az ISST frissítő tanfolyamokon. A továbbképzéseket a regionális oktatók vagy a vezető oktató szervezte. A résztvevők szabadon választhatják meg az ISST-Nemzetközi Oktatási Intézet által jóváhagyott továbbképző tanfolyamokat különböző régiókban.

4. ISST – Schroth Frissítő tanfolyam

Az ISST Schroth Refresher tanfolyam egy kétnapos tanfolyam: gyakorlati és elméleti témákból, valamint esettanulmányokból áll.

Az alapszabály-verzió: 2018. április 3.

Vélemények a tanfolyamot elvégzett hallgatóktól:

Minden pillanata megérte a tanfolyamnak. Rengeteg új dolgot tanultam, amit nem csak  a scoliosis kezelésében, hanem egyéb betegségek kezelésénél is lehet alkalmazni. Nagyon tetszett, hogy sokat lehetett gyakorolni scoliosissal élő gyerekekkel, így testközelbe kaptuk és láttuk, hogy valójában hogyan is néz ki.
Hartyányi Lilla – ISST 2020.02.

Ha mindig is érdekelt a gerincferdülés tornája, akkor most megtaláltad a legjobb tanfolyamot. Remekül összeszedett tananyag, mind elméleti, mind gyakorlati szempontból és kapsz egy szuper oktatót! Hogy mit nyújt? Olyan elméleti és gyakorlati tudást, amit már a következő napon használhatsz a betegekkel. Csak ajánlani tudom és köszönöm Krisztának az oktatást!
Kovács Annamária – ISST 2020.02.

Krisztának érezhetően szívügye ez a terület. Hozzáértéséhez, szakmai kompetenciájához kétség sem fér. Türelemmel, szeretettel tanít. Örülök, hogy tanulhattam tőle.
Igondáné Szilvásy Anna – ISST 2020.02.

A képzés során nem csak tankönyvszerűen gyakoroltunk, hanem olyan gondolkodásmódra tettünk szert, amivel önállóan is magabiztosan kezdhetünk bele a terápia alkalmazásába. Az oktató tudása megkérdőjelezhetetlen és inspiráló is, hogy a későbbiekben is folytassuk az életen át tartó tanulást.
Imhoff Viktória – ISST 2020.02.